Over Ons

De vereniging

Doel van de vereniging

• Het bevorderen van de atletieksport in de regio Hoogstraten
  • De leden de kans te beiden deel te nemen aan wedstrijden.
  • De leden de mogelijkheid te geven om te oefenen.
  • Het geven van advies en hulp op atletiekgebied  aan ieder die er om verzoekt.
  • Het organiseren van activiteiten die tot doel hebben: het bevorderen van de atletieksport in het algemeen.
  • Het bevorderen van de vereniging in het bijzonder.

Geschiedenis van de vereniging

AVN werd opgericht op 1 augustus 1987 op initiatief van Jan Vlamings. De bedoeling was  om te proberen in Hoogstraten een volwaardige atletiekvereniging uit te bouwen. Als eerste stap werd hiervoor het lidmaatschap van de vereniging aangevraagd  bij de KAVVV (Koninklijke Antwerpse Vereniging van Vriendenclubs). Dit sportverbond biedt binnen een meer recreatief perspectief de mogelijkheid verschillende sporten te beoefenen waaronder atletiek. De atleten die wensen deel te nemen aan wedstrijden en activiteiten binnen het meer competitieve kader van de VAL (Vlaamse Atletiek Liga:onderdeel van de KBAB: koninklijke Belgische Atletiek Bond) dienen alsnog aan te sluiten bij een vereniging die binnen dat verbond actief is.

Statuten van de vereniging

Eind maart 2016 werd onze vereniging omgeschakeld naar een VZW. Onze statuten kan je hieronder terugvinden.

Meer over ons